Paolo Giordano - Požierači neba

04.07.2019

Vydavateľstvo: Slovart 2019

Preklad: Mária Štefánková


🌿🌿🌿🌿 / 🌿🌿🌿🌿🌿


Ak mám pravdu povedať, predošlé knihy od Paola ma až tak nebavili. Paradoxne, ak vezmeme do úvahy recenzie iných ľudí, ktorým sa najviac páčila Osamelosť prvočísel, tak som asi jedna z mála, ktorú táto kniha nejak neohúrila. Z doterajších kníh sa mi najviac páčila Čierna a strieborná. Ale stále to pre mňa nebolo ono.
Požierači neba sú podľa mňa jeho zatiaľ najlepšou knihou. Nemala som ani chvíľu pocit, že by som sa nútila čítať ďalej. Prostredie Apúlie mi učarovalo a dokázala som sa vžiť do myslenia postáv. Dokonca ani nemám výhrady voči žiadnej z nich.
Užila som si Bernovu živelnosť, ktorú prejavoval v každom období svojho života, či už počas náboženskej fázy, alebo odpadnutia od viery. Tak isto aj v ekologickej oblasti a túžbe po dieťati. Na jeho postave si môžeme uvedomiť, ako často ľudia zachádzajú vo svojich názoroch na hranu, až skomplikujú život nielen sebe, ale aj blízkym. Bern má svoje ideály, nechá sa ovplyvňovať silnými osobnosťami, no zároveň charizmou pôsobí aj on na ostatných.
Teresa, s ktorou sa zamladi Bern a jeho priatelia zoznámia, je trochu iná. Nechá sa Bernom pritiahnuť a ovplyvniť, no po odlúčení (ktoré som obdivovala) nedokáže na svojom živote zmeniť takmer nič (ostáva na statku, ktorý postupne chradne a pripomína si Berna), zatiaľ čo on si nájde nový cieľ a krajinu.
Koniec podľa mňa presne vystihol ich povahy. Bern sa potreboval dostať k nejakému výnimočnému cieľu, Teresa si potrebovala pripomínať Berna.
Páčila sa mi aj dejová línia s Tommasom, kedy on postupne Terese odhaľuje temné tajomstvo mladosti kamarátov-bratov.
Ekologická linka príbehu bola pre mňa paralelou na večný boj medzi ochranármi a lesníkmi v našich lesoch. Len v Požieračoch sú napadnuté olivy a nie ihličnaté stromy v horách.
Takisto oceňujem, ako autor dokázal ukázať, že kvôli túžbe sme ochotní porušiť svoje zásady a z človeka, ktorý sa navonok tvári ako najspravodlivejší a nedotknuteľný, sa stane osoba, ktorá možno robí ešte horšie veci, ako obyčajní ľudia.
Knižný Predátor© Všetky práva vyhradené 2022
Vytvorené službou Webnode Cookies
Vytvorte si webové stránky zdarma! Táto stránka bola vytvorená pomocou služby Webnode. Vytvorte si vlastný web zdarma ešte dnes! Vytvoriť stránky