Lina Franková - Maj "pekný" deň

19.11.2020

Vydavateľstvo: Magna 2019


⭐⭐⭐ / ⭐⭐⭐⭐⭐


K tejto knihe som sa dostala v rámci knižnej štafety na Instagrame. Zaujala ma najmä LGBT+ téma. Trochu som sa bála romantiky, keďže to nie je úplne moja šálka čaju. Neviem, čím to je, ale nebinárne vzťahové knihy ma tak nerozčuľujú.

Autorka má celkom dobrý štýl písania. Snažila sa nám však podsunúť, že rozprávačom je stále niekto iný, čo jej v podstate nevyšlo. Vševediaci rozprávač menil perspektívu a sprostredkuvával pocity kadekoho naokolo. Ak som sa však nedržala striktne myšlienky, že to akože hovorí niekto konkrétny, tak sa mi príbeh čítal lepšie. Knihu som zvládla na jeden šup, lebo som chcela vedieť, ako sa skončí (aj keď som to tušila, ale stále som dúfala, že to tak nebude).

Postavy na mňa pôsobili dosť živo a to aj tie vedľajšie. Mali v deji svoju úlohu a ich príbehy mimo hlavnej love story boli zaujímavé. Povedala by som, že zaujímavejšie, ako M. a O., lebo oni dvaja mali predpísanú šablónu.

Markus je podľa mňa typický (extrémne) submisívny a Oliver (takmer prehnane) dominantný partner. Markus je nízky, útly, slušný a zranený introvert, Oliver je presný opak. Takže nič nové pod slnkom, ideme podľa scenára, protiklady sa priťahujú.

Ja som Maj "pekný" deň vnímala ako rozprávanie o dobrákovi Markusovi, ktorému rany do duše zasadzuje nie len rodina, ale aj partner, pričom jeho závislosť od egomaniaka, či sebaobviňovanie sa v nevhodných chvíľach, mu situáciu neuľahčujú.

Nedržala som vzťahu Oliver a Markus palce, dúfala som, že ich autorka od seba oslobodí.Nepôsobili na mňa romanticky, ale, ako viacerí čitatelia poznamenali, toxicky.

Najviac ma bavili časti, kde Lina Franková odhaľovala vzťahy v Markusovej rodine.

Celkovo by knihe pomohla silnejšia korektúra textu, logických nezrovnalostí a trochu aj štylistiky, aj keď musím povedať, že to zase nie je taká tragédia (tá štylistika, nie preklepy, tých je tam strašne veľa).

Knižný Predátor© Všetky práva vyhradené 2022
Vytvorené službou Webnode Cookies
Vytvorte si webové stránky zdarma! Táto stránka bola vytvorená pomocou služby Webnode. Vytvorte si vlastný web zdarma ešte dnes! Vytvoriť stránky